30 Aralık 2014 Salı

2014

herhangi bir yıla  döküman olarak baktığım ilk mercek
planını tasarladığım 
kaydını aldığım 
 içeriğinde oynadığım 
ve 
sonrasında izlediğim bir yapıt

planını tasarladığım için de eleştiriye açık değil 
üzgünüm üzülenler için .

bu atlantis'te kaybolmuş kolyem
bu benim görevim

belki de kehanet
sadece benim değil 
çevremdeki herkesin dönemiyle çağdaş bir felaket senaryosu

gurablista'ya da kara bir leke


akıl almaz hayatların , silahsız bir şekilde akılla savaşması
akıl sağlığının tehditi
bu kadar olamaz-lı basamaklar
tüzele göçler
en utançlığa tanıklık
gümrük bekleyişleri


..vesaire


gurablista'nın arşiv katları temasında 3 ana kural


şimdi
şaklabana kralın nasıl bir şey olduğunu anlatalım
bana katılır mısın ?
ama önce onu kral yapmamız gerekecektir

bu ilk kuralımızdı

bulmacanın çözülmüş haliyse
sağlamasını yapmanızı gerektirmeyen bir nüsha olarak karşımıza çıkacaktır

bu ilk kurala sıkıştıracağınız not
farklı bir kural değil
unutmamanız gerek

yeterince bilinç deney gerektirmez
bunu zor da olsa gerçekleştirmek için mercek abaküsünde boncuk sallayacaksınız
öğrenim bu şekilde ilerler
onlar yüzler binler ve yıldızlar

eğer o notu unutursak bu tezi hatırlamalıyız
bu tez aynı zamanda 2. ve 3. kural
yeterince bilinç deney gerektirmez !

yapılan 
 basamaklara bölünmüş şeyin kurtarılması gereken hayatlar için yaptığı organ bağışıydı
ne ki göremedikleri bir şey var acınasılıklarında

mesela içi mültecilerle dolu bir gemi düşünün
ulaşımdan ve varılacak bir yerden bahsetmiyorum
sadece gemi

içinde öğretici ve analizleyici  odalar hakim
orada edindiğiniz şeyler bir kurgunun yansıması

yansımamız bize yan yatmış bir gemi gösterir
mesele tekrardan denize açılmak değil
mesele parçalarımızı toplayıp
gerçeğimizin ne kadar boktan olduğunu göstermektir

yansımama konuşuyorum
parçalar tamam
mükafatsa zaten istemiyorum
ama canımı sıkan şey 
 ipucunu tam olarak anlamadım

biraz uzun sürecek : )  istersen sigara öldür
içmiyorsan bir kahve yap
çay 2014 sürecinde patlak veren bir popülerizm kışkırtmasıydı

kültablasından
devam ediyorum


genellikle değil her zaman beyin fedakarlığı sığda eylemdi
bunu başarmış ve arkasına tekrar haneyi yaratan tuğlaları saymıyorum bile
çünkü eksik kalmadı
hepsi bir işçinin elinde zımba
suda 
ya da gösterişte eylem
nezaket güzel ama 
suda kumanda çalışmıyor

nasihat değil
sabaha yakın kurulmuş planlar çoğu zaman yoldan çıkar
keza geceleri insanlar uyur
öyle ki kontrol etmek güçtür sabaha yakın kurulmuş planları
artık siz planın bir planı olmuşsunuzdur
sürüklenenler bilir
yüzme bilmiyormuşsunuz gibi davrandığında kıyı ; kıyıdır

işin çelişkide pişen kısmı
gemide kaptanlar
mültecilere sigara uzatmazlar

su bir kenara
2014'ün görünüşü
eski bir tren
rayında ressamlar ağır ve yaşlı pipolarıyla atmosfere kahır dağıtıyorlar

fakat unutulmaması gereken manzarada kömür beyaza dönüşür 
tıpkı dolunayı gökyüzünde koruyanların gülünçlüğü gibi
benim gibi
çünkü zaman zaman ben de kendi kurgumda 
gülünç durumdaydım

endişe üzerine tümegelimler yaptım
endişe duymaktan çok insanların sizin için endişe içerisinde olmaları daha korkunçtur
ve bu diğer bir adlandırmayla ; utançtır
artık kurgu önemli bir halden çıktığında , yalpalarsınız
ruhunuz vidası gevşemiş bir pervaneye dönüşürken
rutubette doğan bir iz gibi yayılırsınız
çatı katında oturanlar iyi bilir
tavandaki görüntüyü

analizler , baştan sona hafıza aşınımı
paçayı kurtaranların terzisi yamaları böyle tümler
ve genellikle mükemmel bir tasarı 
küfür içerir

toprakta delik açanlar için elbette suyun varlığı ütopiktir
bunu o mercekte her zaman gördüm
dahası tepe kamerası bilinç ekseninde yarı çapı kanatlı bir ankaydı
fantastik değil
ama uçtuğunu da görmedim
mümkün olmayan şey 
 pervanenin yarattığı canlılıkta kıpırdıyor
biraz yabancı gelse de şimdilerde bu biraz benziyor bana

çok çivi yutmaktan vakit kalırsa
düşüncem 2014 aynı zamanda tamamiyle bir ertelenişti
durmaktı
ilerlememekti
ağaçtı , yozdu . ranttı . görevdi , bir antlaşmaydı gökle
ama en çok rengi patlak solucanlar sarısıydı

ya da
bazı oyunlarda
yan görevler vardır
onun gibi bir şey

kurgu tamamiyle bir kenara bırakılır ve devam etmek için bir ipucunu alırsınız

saygınlığın gözden düşürülüşü
ve saygınlığı tekrardan inşa etmek
bu yapabilindiği taktirde kurguya yeniden dönmektir
bunun için o anahtar kelimeyi bulmanız gerekir

ve kan bağı zedesi
ki henüz bir şüphe çemberinde izlensemde
yavaş yavaş gülümsüyoruz birbirimize

sığlıkta yoz olmuş kıyafetler
değişimin memnuniyetsizlikleri içinde aklınızdan geçer

ve bu ne boktan bir görev deyip bitişinden sonraki süreçte yine aynı görevlerle karşılaşmanızdaki sizin tutumunuz kahkahalıktır
benimki de öyleydi
solucanların derilerindeki halkalardan geçiyordum
gömleklerim giyiliyor
daha sonra onları topluyordum başka evlerden
ve tek kelime etmiyordum izlerken makinede dönüşlerini

var olan yolundalıkta , tatminkarlığımın sığlıkta yer aldığını düşünüp
her şeyi yok ediyordum

deliklerin uranüsleştiği rütbede 
küresel bir haz
ya da gösterişte ben buyum diyebilecek bir sahtelikte
çevresel bir başarı ünvanı
yoktu

çünkü sığdı beyinler
konuşulamaz
ve örgütlenilemezdi


bildiğim kadarıyla
deklanşöre bastığım karara ve plana saygım yok
bu işi cidden sevmiyorum
o gün göl kenarnda babam oltaları yemlerken ve misinanın sudan çekilişini beklerken
kurmuştum bu senaryoyu

görevime küfürler yağdırdığım gök krizim
kuzgunların ve kargaların gözlerinde yaşama dönüştü

fitilsizlikleri onları aslında yakmıyor
kumlara işeyen bir kaygı var
karga sabah konuşmasıdır 
 buna ilaven neptün ayaz dağıtır
kimyasal döngü her zaman daha etkileyicidir

toprakta kurtarılması gereken elbette çok solucan var
ama geldiklerinde analizlerimi çuvallayıp izbeye kaldırıyorum artık
saksımdaki kıvrımlarından motifimi çalsalardı eğer
ne yapmak istediğimi anlayabileceklerdi

doğru diye bir davranış şekli ya da yaşam standardı yoktur 
 yanlışı da
fakat bu zaman ilerledikçe sonucunda yanlış olduğunu gösteren bir şey
anketlerde doğru pek yoktur

çok kendinden eminler için
bir taraf kesinlikle kaybedecek çıkarımımı sunuyorum
ve cadım beynime getirdiği gelecekten mektuplarında
öngörüye dönüşmüş ön yargılarımın doğruluğundan bahsediyor
orası saklı korkularınızın gerçekleştiği bir sayfa

ben de en çok bundan korkuyorum
çünkü

bu bir ideoloji
bu bir ruh
bu bir sanat
bu bir beyin
bu bir düşünce
bu bir dünya
kaybı

bu bir savaş çanı
kendinizle ya da dünyayla

kendinizle olan savaşınızda eğer anlam çabasını gütseydiniz size yardım edebilirdim
ama dünyayla savaşınızda sizin bana yardım etmeniz gerekiyordu

bu yüzden hikayede vardınız

ve üzgünüm dünyayla savaşacaksınız


ön yargımın öngörüye dönüştüğü hesaba katılırsa
korkmalısınız

gelecekte ne yaptığınıza dair geçişlerde bulunup
ağlayacaksınız
koltuğunuzu tahmin edebiliyorum
köşeye atılmışlığınızı da

kürem yok ama cadım beynime gelecekten getirdiği mektuplarda yanlışlardan söz ediyor
dönemin şartları
geçiş döneminde oluşumuz biraz yüzeysel kalıyor
yediğiniz kirazın , midenize inerken kurtlu oluşunu duymanız hoş olmaz değil mi ?


bu
kaybı olmayan bir yazı
fazlaca gaddar
bunu yapıyorum oyalanmayalım diye
ve
aksilikler üzerine düşerken
piller kemirin 
 evren bile işini böyle yapıyor

inançlarınızdaki baş tanrıyı da aptal yapmaktan vazgeçin

neredeyseniz oraya aitlenin
en azından bu konuda uzlaşacak biri değilim

çünkü
aşşağılık bir tabana ait olma hevesinizde
nerede olduğunuzu haberdar eden teknoloji
beyni pilinde biten bir insanlık yarattı

diğerleri ne yapıyor platformlarında rekabete girip dileklerinizi astınız
varım diye bağırmak istediğiniz yerlerde sevmediğiniz bardakları diktiniz ağızlarınıza
muhabbet yoktu 
 varsa da faydacılık anlayışında ulaşmaya çabaladığınız hedeflerde oyalanıyordu
yüzünüzdeki beyaz ışıklarda acınası bir manzara vardı
kömür müydü beyaza dönüşen ?

insanlık robotunun gevşeyen vidalarında bir tortusuydunuz
kendiniz için asla yoktunuz
ama neydi şu sürekli tekrarladığınız şey ?
- böyle işliyordu düzen

şaklabandınız
ki bantlarınızın duvarda durmayacağını iyi bilmelisiniz
cambazlar iplerini kendileri seçmezler 

tüm solucanlar olarak robotluğunuzda fermuarınızı çekecek soğuğu yaktınız
ve kuru eleştirdiğiniz düzene deliklerinizi açtınız
bu büyük cesaretle ilerleyen kimyanızda fizik formülü kullanmak gibi bir şey

mantıklı bir açıklamanız olsaydı haklıydınız
ama beyinden çok ilgi ve varım diye bağıran sesinize ihtiyacınız vardı
bilinç hiç geliştirilmedi 
 farkındalık ya da ne yapıyorumlu kıstaslar da

görevim görevimdi
ama bunu ben tercih etmedim

sizler beni buldunuz
modern bir derdiniz ve radyonuzda kısılmış bir kendiniz vardı
bu sizin masumiyete bürünmeye çalışan aptallığınızı gizleyemedi

yozlukta kurumuş aklınızda geçirdiğiniz şeyler yine yozdu

kurallar koyarken omuzlarım ve planlanırken boynum
düzmece eylemlerin
diz eskiten oyuncaklarını döktü yere

oynadınız , zaman elimdeydi

ama
lütfen artık
kapı çalınmasın

içeriğin anlattığı kadarıyla
kapı solucan izleriyle dolu
her kimsen birisi de senin

ama artık evcilleştirme yok
planların gerektirdiği kararlar yok
oyunlar yok
kapı yok

neden mi ?
artık evcilleştirme oyununu beynim kuramıyor

neden mi ?

her şeyin bir temeli vardır
bu aşikar
daha sonra kat çıkarsınız
daha sonra çatı
daha daha sonra ise enkaz

enkazı tek başıma temizlemem gerekiyordu ve enkazın içindeydim
bu zordu , bu savaştı , bu yorucuydu
üstelik toprağı da düşünmem gerekiyordu

tek kişi dahi yardım etmedi , ki edemezdi , yüzeysel kalırdı

sürecin ortalarında bir buçuk ay aralıksız uyuştum
ama bu benim tedavimdi
duvara not alıp astım , aynen şöyle yazıyordu
 ' bu şey senin tedavin '

çünkü işin temelinde aldığım kararı enkazda unutuyordum
bu yüzden korkmadım bağımlılıktan

eve uğrayamadığım zamanlar da oldu üstelik gidecek hiçbir yerim yokken
krizlerimde yanlış yapmadım , patlak vermedim

hatta daha da zorlaştırdım işi
enkazın üzerine insanlar getirdim

silahlar  doğrulttum
insanlara , eşyalara , beyin sağlığıma

çünkü kendim karar vermiştim bu hataya 
 öyle ki kendime kızmışlığım nezaketli davranmayacaktı kendime
yılın başlarında söylenenlere 
olacaklara 
ve tahmini kayıplara rağmen giymiştim kıyafetimi

askılıklar gösterilmiş ama asmamıştım
hiçbir zaman kaçmadım 
 çünkü sağlıklı düşüncem planı çizer ve olacaklara dair zırhlanırdı

yılın başlarında söylenen - sen delisin - söylemine
yılın sonlarında sadece - haklısınız - cevabım sarktı

bir nasihat değil
hikayeniz ne olursa olsun
içindeki karakterleri sığda ve sizi sığa itecek bireylerden seçmeyin
bunların hepsi ( mücadele , plan , işleyiş ) bir haz verebilir , size katılabilirim bu konuda
fakat kattığı şey kitabınıza fazladan  bir sayfadır
götürdüğü şey 3 ciltlik bir ansiklopedi

enkazdayken enkazı temizlemek zor iş
toparlamak zor iş
tekrar kendi temelinizi atmak zor iş

benim uzun süremi aldı
ve evrenin mükafatı yok
en sonunda
şu fazladan sıkıştırılmış sayfanıza bakıp yorgunluğunuzu göreceksiniz

çünkü solucanlar evcilleştirilemez
bunu 8 yıl önce de biliyordum 
şimdi de
ne değişti biliyor musun ?
bu şey zarar vermeye başladı
artık yaptırımlar zamanla daha büyük yatırımlara dönüştü
ve kayıp etkilemez modundan 
 enkaz terimini aldı

daha açılayıcı bir dille
solucan evcilleştirmek için kullanacağın materyaller kayba yol açan bir şekle dönüştü
ki saygınlığı öldüremem

temel tamam , kat tamam , çatı tamam 
her şey eski halinde
ama
artık burada oturamam
evde değilim
o'nu ben bulacağım

sigaran bitmiş olmalı
kahve için zaten hep üşenilir
kuşun aydaki uçuşu - joan miro
godot'yu beklerken - samuel beckett

..
 the land between solar systems - múm




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder